Jump to main content

Differentiated education

Adapted Education for All

Adapted education is a fundamental principle and not an individual right for each student. The school must provide an education that accommodates both the community and each individual student, ensuring that students gain the best possible benefit from their education. All students must have opportunities to learn and develop, regardless of their abilities.

The training company must ensure adapted education for those who have an apprenticeship within the company.

Some students have a greater need for adaptation in education than what is provided to everyone. This is called individualized accommodation.

Individualized Accommodation

Individualized accommodation is divided into several rights:

  • Individually adapted education
  • Personal assistance
  • Physical accommodation, technical aids, and training in mobility

A student may need accommodation related to one or more of these rights. These rights are individual, and to qualify for individualized accommodation, the student must receive a decision.

Individually Adapted Education

Individually adapted education may involve working with alternative competence goals, having alternative content in the education, and/or organizing the education in a different way.

Personal Assistance

Personal assistance involves practical help and support from a person who can accompany and assist the student during the school day. The extent of this can vary and may include assistance with:

  • Keeping up with the educational content
  • Participating in social activities during breaks
  • Communication
  • Mobility, carrying bags and equipment
  • Dressing and undressing
  • Meals
  • Toilet visits

Physical Accommodation, Technical Aids, and Mobility Training

Such accommodations may include, for example:

  • Physical adaptation of the workplace or classroom
  • Technical aids
  • Furniture
  • Technical equipment and software
  • Necessary training to enable the student to use the equipment

Students Who Are Blind or Severely Visually Impaired

Students who are blind or severely visually impaired and have the right to necessary training in technical aids or mobility are entitled to additional hours beyond the ordinary schedule if needed. This is stated in the Education Regulations § 1-4. Primary school students may be entitled to up to 1,525 hours, and upper secondary school students may be entitled to up to 456 hours

Information from Vestland

Vestland fylkeskommune har lang erfaring med tilpassa opplæring, både i ordinære klassar og i mindre grupper. Alle vidaregåande skular tilbyr god tilpassa opplæring, men nokre skular har særleg kompetanse og erfaring med elevar som har spesielle behov.

Tilbod om tilpassa opplæring i små grupper - HTH og HTA

HTH er eit opplæringstilbod der det vert lagt særleg vekt på basiskunnskap og ferdigheiter knytt til dagleglivets aktivitetar. Tilbodet er retta mot elevar med ulike funksjonsnedsettingar, store hjelpebehov og rett til spesialundervisning.
Skulen lagar ein individuell opplæringsplan (IOP) for kvar elev, og opplæringa skjer i små grupper på 3–4 elevar.

HTA er eit opplæringstilbod som førebur elevar på varig tilrettelagt arbeid eller ordinært arbeid etter vidaregåande opplæring. Tilbodet er retta mot elevar med særlege behov knytt til læring og sosial fungering, og som treng meir tilrettelegging enn det som vert gitt i ordinære klassar.
Skulen lagar ein individuell opplæringsplan (IOP) for kvar elev, og opplæringa skjer i grupper på 4–6 elevar.

Alle skular i fylket tilbyr særskilt tilrettelagt opplæring i eigne grupper for elevar som har behov for det.
I Stor-Bergen og Voss er HTH og HTA knytt til bestemte utdanningsprogram ved enkelte skular. I andre delar av fylket er ikkje HTH/HTA knytt til spesifikke utdanningsprogram og du søkjer om HTH/HTA uavhengig av utdanningsprogram.

Følgjande vidaregåande skular i Stor-Bergen og Voss tilbyr særskilt tilrettelagd opplæring i eigne grupper:

Slik søkjer du om HTH/HTA:

  • Du søkjer på vigo.no innan 1.februar
  • I det digitale vedleggsskjemaet vel du organiseringa HTH/HTA dersom du ønskjer tilpassa opplæring i liten gruppe.

Sjå meir informasjon om Inntak for søkjarar med fortrinnsrett.

 

Spesielle tilbod med søknadsfrist 1.februar:

Vestland fylkeskommune har fleire tilrettelagde skuletilbod for elevar med særlege behov. Desse tilboda krev dokumentasjon og har søknadsfrist 1. februar.

Tilbodet er for elevar som er i behandling for psykiske vanskar og som treng å fullføre heile eller delar av vidaregåande opplæring.
Skulen tilbyr fag innan studiespesialisering og påbygging til generell studiekompetanse.

Meir informasjon finn du på heimesida til Bergen katedralskole.
Slik søkjer du:

  • Registrer søknad på vigo.no og vel koden STUSP1O--- under utdanningsprogram.
  • Fyll ut det digitale Vedleggsskjemaet, kryss av for avd. Kyrre, og last opp uttale frå behandlar.

Tilbodet er for elevar som er i behandling for psykiske vanskar og som treng å fullføre heile eller delar av vidaregåande opplæring. Meir informasjon finn du på heimesida til Kvinnherad vidaregåande skule.

Slik søkjer du:

  • Registrer søknad på vigo.no.
  • Fyll ut det digitale Vedleggsskjemaet, kryss av for avd. Valekrossen, og last opp uttale frå behandlar.

Tilbodet er for elevar som er for fysisk sjuke til å møte på skulen og følgje ordinær undervisning. Opplæringa skjer digitalt i studiekompetansefaga. Du må ha ei sakkunnig vurdering frå fylkeskommunal PPT som tilrår heimeundervisning via nettstudium. Meir informasjon finn du på heimesida til Fyllingsdalen videregående skole.

Slik søkjer du:

  • Registrer søknad på vigo.no og vel koden STUSP1O---.
  • Fyll ut det digitale Vedleggsskjemaet, kryss av for Nettundervisning.
  • Ta kontakt med fylkeskommunal PPT for sakkunnig vurdering.

Sist endret: 26.09.2025